Vesti de la „after”: progresele copiilor, mai mari decat ne-am asteptat

Afterschool activitati (2)Timpul trece pe neștiute atunci când copiii noștri învață lucruri noi! Așa se întâmplă la afterschoolul nostru, deschis în luna aprilie, cu sprijinul Telekom România, prin concursul de proiecte de pe platforma Teimplici.ro. La 4 luni de la inaugurarea primul afterschool din România interactiv și creativ, destinat exclusiv copiilor cu tulburări din spectrul autist (TSA), ne bucurăm să scriem nu doar despre ce facem acolo în fiecare după-amiază, ci și despre progresele copiilor ce îl frecventează! Părinții au simțit rezultatele încă din primele săptămâni, iar specialiștii implicați în desfășurarea și coordonarea programului o dovedesc prin fișele constante de evaluare pentru fiecare dintre cei 20 de copii selectați să vină la afterschool.

Pe scurt, despre program

Știm că multe familii din Galați, din județele apropiate și chiar din București sunt foarte interesate de evoluția programului nostru, pentru că ne-au cerut informații suplimentare încă de la deschiderea porților afterschoolului. După cum probabil ați aflat, în acest loc implementăm un sistem inovator de predare-învățare destinat strict copiilor cu autism, o idee unică în România, pentru că fiecare grupă de copii participă zilnic la o ședință de 80 de minute, împărțită în 8 sesiuni a câte 10 minute cu activități diferite, prin care psihopedagogul le stimulează dezvoltarea unor arii diverse. Demersul nostru pornește de la programa școlară pentru învățământul de masă, pe care am adaptat-o copiilor speciali, bazându-ne pe principiile ABA, precum și pe softuri educaționale și pe tabla interactivă.  

Cele cinci grupe sunt următoarele: Prezero, Zero A și Zero B, Grupa Clasa a II-a și Grupa Adolescenților. Părinții copiilor fie intră la activități alături de școlari, fie urmăresc ce se petrece în clasă, prin intermediul ecranului de televizor din sala de așteptare. În cele 4 luni de la deschidere, ne-am format și un grup de voluntari pe care ni-i dorim tot mai implicați și tot mai informați cu privire la problematica autismului.

„Când am pus proiectul pe hârtie, am avut în gând un vis al meu. Un vis despre care sunt convinsă că e de fapt al tuturor părinților copiilor cu autism: un loc SPECIAL, unde să fie adunate laolaltă toate eforturile individuale și colective, în sprijinul cauzei copiilor cu autism, având la dispoziție ceea ce nu ne-am putut permite până acum, avantajele utilizării tehnologiei moderne. Visul s-a născut după ani de luptă și nevoi nenumărate pe care le-am întâmpinat pe acest drum, împotriva autismului, iar împlinirea lui, prin câștigarea proiectului „Afterschool interactiv și creativ pentru copiii SPECIALI”, sunt sigură că va avea un impact major pe termen lung, având în vedere că deja, în prezent, progresele copiilor sunt mult mai mari decât am sperat chiar și noi, în prima zi, la inaugurare”, mărturisește Nicoleta Lupoae, președinta APCA și managerul proiectului.

Rezultate extrem de îmbucurătoare

Unii dintre copii au progrese în ce privește verbalizarea, alții în ce privește socializarea, unii au căpătat încredere mai mare în ei, alții și-au îmbunătățit cunoștințele de matematică (adunare, scădere, înmulțire etc). Iată ce spune mama lui Dragoș (8 ani): „Interacțiunea cu ceilalți copii și cu pshihopedagogul îi face bine și îl ajută încet-încet să se exteriorizeze verbal. Interacțiunea cu tabla este ceva nou, dar cu care s-a acomodat foarte rapid și îi place foarte mult, mai ales jocurile în care obiectele se mișcă”. „A câștigat la capitolul încredere în ea”, spune și mama Robertei (17 ani).

„Copiii și-au dezvoltat abilități atât de necesare pentru integrarea lor în învățământul de masă”, aflăm și de la psihoterapeutul coordonator de la afterschool, Gina Seria. „Acum pot sta un timp mai mare în bancă, fiind activi pe toată durata la activitățile propuse, au învățat să lucreze în grup, făcând astfel trecerea de la terapia 1 la 1 la cerințele de grup, au învățat să își aștepte rândul. Materialele diversificate și mixarea sarcinilor în funcție de nivelul lor i-au ajutat să poată înțelege și fixa anumite cunoștințe sau dezvolta anumite deprinderi”, ne-a descris Gina Seria, în câteva rânduri, evoluția copiilor.

Ne-ar plăcea tare ca de aceste progrese să se bucure cât mai mulți copii cu autism, de aceea facem tot posibilul să extindem programul pentru a avea mai mulți beneficiari!

Imagini de la afterscool, mai jos sau pe pagina proiectului, AICI.

[huge_it_slider id=”5″]