Curs intensiv de logopedie ”Tehnici si proceduri de interventie in terapia logopatiilor”

APCA – Asociaţia de Sprijin pentru Părinţi şi Copiii cu Autism Galaţi aduce, in premiera pentru judetul Galati, cel mai complex curs de formare de lunga durata in domeniul logopediei, sub indrumarea a 6 specialisti renumiti din Romania: ‘`TEHNICI ȘI PROCEDURI DE INTERVENȚIE IN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată). Cursul, organizat de Asociația Logopezilor din România – ALR, cuprinde 14 module si va fi gazduit de „Casuta CURCUBEU – Centru multidisciplinar de interventii specializate in autism – APCA Galati„ (Str. Maior Iancu Fotea nr.46) , adresandu-se atat specialistilor cu vechime in domeniu, cat si celor aflati la inceput de drum, inclusiv parintilor copiilor cu dizabilitati. Frecventarea a minim 12 module se finalizează cu o diplomă de absolvire, care este recunoscută în orice instituție ca fiind o diplomă de absolvire a unui curs de perfecționare, pentru angajare în mediul priva sau pentru a deschide un PFA , S.C. sau SRL ca suport pentru învățământ (CAEN – 8560) sau ca suport pentru sănătate (CAEN – 8690). Atat celor care nu au cursuri de baza de specialitate in domeniu, cat si celor care vor avea o frecvență mai mică de 12 module li se va inmana adeverință de participare la curs. Numarul de locuri disponibil este de maxim 20, iar fiecare modul costa 180 lei, plata facandu-se la inceputul fiecarui modul, cu exceptia modulelor sustinute de dna Cioacă Beti-Ana, care costă 120 lei. Modulele vor avea loc la sfârșit de săptămână, o dată pe lună, sâmbăta și duminica, cu excepția lunilor decembrie 2017 și ianuarie 2018. Orele de curs sunt de la 10,00 la 16,00, precedate de ora administrativă, de la 09.00 la 10.00. Inscrierea se va face prin e-mail, la adresa autism.galati@gmail.com sau balaban.valeria@yahoo.com, mentionandu-se numele, prenumele, calitatea in care participati, datele de contact (numar de telefon, adresa de e-mail) si eventuale documente care sa ateste studiile de baza de specialitate (student la psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie; absolvenți și masteranzi în psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;
practicanți cu drept de liberă practică în aceste domenii).
Detalii suplimentare puteti obtine la numerele de telefon 0741 635 092 (Cristina Ghizdavescu) sau 0721817571 (Cornelia Ene).

STRUCTURA CURSULUI SI PROGRAMUL CALENDARISTIC AL ACESTUIA:
01. TERAPIA LOGOPEDICĂ 23.09.2017
Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC
Ora 10 1. Știința și practica logopedică.
2. Puncte de vedere est-vest și consecințele lor.
3. Metodologia cercetării logopedice și neuro- imagistica.
4. Genetica și rolul comunicării în formarea și dezvoltarea speciei umane.
5.Locul și rolul logopediei și logopedului în est și vest.
Ora 12,30 Pauză de cafea
6. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv și diferențial.
7. Documentele logopedice.
8. Cabinetul logopedic și trusele de lucru
9.Protocoalele de lucru în intervenția logopedică.
10. Rolul specialiștilor și aparținătorilor în terapia logopedică
Ora 15,30 Întrebări și răspunsuri.
Inmânarea fișelor de examinare.

02. LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ 24.09.2017
Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC
ora 10 1. Logopatiile cu etiologie genetică: malformațiile buco-maxilo-faciale,Sindromul
Peter, Sindromul Angelman, Sindromul Cornelia Lange, Sindromul Williams, Sindromul Bournevillle, Sindromul Down.
2. Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.
3. Apraxia verbală.
Ora 12,30 Pauză de cafea
4. Logopatiile cu etiologie neurologică : alalia și dizartria.
5. ADD și ADHD.
6. Autismul.
7.Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardul mintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului
Ora 15,30 Întrebări și răspunsuri.

03. HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL 14.10.2017
Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”
ora 10 1. Anatomia aparatului auditiv.
2. Cauzele hipoacuziei.
3. Tipuri de hipoacuzie.
4. Investigații și tratament
5. Copilul deficient de auz particularități psihologice
ora 12,30 Pauză de cafea
6. Implantul cohlear.
7. Descrierea tehnologiei.
8. Recuperarea auditiv verbală.
9. Mecanismele audiției și procesele lingvistice.
10. Tehnici de demutizare.
11. Tehnici de dezvoltare a limbajului
04. TULBURĂRI DE VOCE 15.10.2017
Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”
ora 10 1. Anatomia și fiziologia vocii umane.
2. Etiologia tulburărilor de voce.
3. Tipuri de tulburări de voce.
4. Instrumentele de evaluare și diagnoză în logapatiile de voce.
5. Colaborarea cu aparținătorii și specialiștii.
ora 12,30 Pauză de cafea
6. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce
7. Terapia tulburărilor de voce.
8. Prezentări de caz.
9. Foniatria și logopedia, ieri și azi.
Ora 15,30 Intrebări și răspunsuri

05. PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE ACOPILULUI CU AUTISM 11.11.2017
Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare
ora 10 1. Concept .Etiologie. Simtome Definirea autismului
2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.
3. Anamneza.
4. Crearea relației terapeutice cu aparținătorii.
5. Instrumente de evaluare
6. Cooperarea cu alți specialiști
7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal
8. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)
Ora 12,30 Pauză de cafea
9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA
10. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice
11. Cunoașterea de exerciții cu caracter general
12. Exerciții practice.
13. Exercițiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarea respirației deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.
14. Exercitii practice – ordinea introducerii exercitiilor
15. Intrebari si raspunsuri

06. TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM 12.11.2017
Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare
ora 10 Lucrul cu copilul cu autism
1. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)
2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA
3. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice
4. Exerciții practice.
Terapia cu caracter specific a copilului cu autism
5. Insușirea unor tehnici de impostare a sunetelor (adaptate copilului cu autism)
ora 12,30 Pauză de cafea
6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv
7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice, onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.
8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.
9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunția corectă a cuvântului din trei silabe.
10. Dezvoltarea propoziției
11. Prezentări de cazuri.
12. Studii de caz
ora 15,30 Întrebări și răspunsuri

07. LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ 03.02.2018
Lumpan Andreea, psiholog clinician
ora 10 1. Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.
2. Alalia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.
3. Dizartria. Prezentare generală, evaluare și diagnostic; intervenție.
4. Apraxia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.
5. ADD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.
6. ADHD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.
ora 12,30 Pauză de cafea
7. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.
8. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale. Abordarea holistica a pacientului.
9. Alte terapii: kinetoterapie – bobat și voita, ergoterapie, terapia ocupațională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia și tehnica Tomatis, terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme.
10. Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate.
Ora 15,40 La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

08. AFAZIA 04.02.2018
Lumpan Andreea, psiholog clinician, formator recunoscut ANC
ora 10 1. Prezentare generală; istoricul afaziei.
2. Forme de afazie. Pacientul cu afazie.
3. Fisa clinică: prezentare generală. Intocmirea fișei clinice.
4. Instrumente de evaluare, prezentare, utilitate și modalitatea de aplicare.
5. Asocierea cu alte tulburări. Demențe.Tulburări de personalitate.
6. Materiale de lucru: materiale existente – planșe, jocuri, platforme computerizate. Materiale confecționate.
ora 12,30 Pauză de cafea
7. Prezentare de caz: anamneza – prezentare. Identificarea tipului de afazie. Plan de intervenție
8. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.
9. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale.Abordarea holistică a pacientului.
10. Alte terapii: kinetoterapie, ergoterapie, terapia ocupatională, comunicare prin schimbul de pictograme.
11. Sinteza cursului. Trecerea în revistă a tuturor aspectelor importante discutate in cadrul zilei de curs
Ora 15,40 La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

09. DISGRAFIA ȘI DISLEXIA 17.03.2018
Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC
ora 10 1. Concept. Etiologie. Simptome.
2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial.
3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial. Exerciții practice.
4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale.
5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale.
ora 12,30 Pauză de cafea
6. Exerciții practice pentru formarea serialității.
7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului.
8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru.
9. Prezentări de cazuri.
Ora 15,30 Intrebări și răspunsuri

10. DISCALCULIA 18.03.2017
Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC
ora 10 1. Concept. Etiologie. Simptome.
2. Evaluare. Tipuri de discalculii.
3. Activități pentru formarea reprezentărilor cantitative.
4. Organizarea spațio-temporală și dificultățile de calcul.
ora 12,30 Pauză de cafea
5. Activități de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere.
6. Activități de învățare a operațiilor cu cantități/numere.
7. Numărul și cifra
Ora 15,40 Intrebări și răspunsuri

11. DISLALIILE 21.04.2018
Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC
ora 10
1. Definire, simptomatologie, etiologie
2. Principiile intervenției logopedice.
3. Clasificarea sunetelor.
4. Evaluarea complexă.
5. Completarea fișei logopedice.
ora 12,30 Pauză de cafea
6. Terapia dislaliilor.
7. Gimnastica respiratorie.
8. Gimnastica fono-articulatorie.
9. Dezvoltarea suzului fonematic.
10. Terapia specifică fiecărei dislalii.
ora 15,30 Intrebări și răspunsuri

12. TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ 22.04.2018
Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal,
formator acreditat ANC
ora 10
1. Definiție, simptomatologie și etiologie
2. Clasificarea tulburărilor de ritm și fluență
3. Bâlbâiala clinică și tonică
4. Realizarea echilibrului inspir-expir
ora 12,30 Pauză de cafea
5. Exerciții de respirație
6. Jocul în terapia logopedică
7. Tipuri de psihoterapii
8. Exerciții pentru restabilirea fluenței verbale
ora 15,30 Întrebări și răspunsuri

13. DISFAGIA 12.05.2018
Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”
ora 10 1. Deglutiția fiziologică, normală – un proces complex: anatomia, caracteristici de bază.
2. Stadiile glutiției .
3. Ordinea în deglutiție.
4. Disfagia: definiție, anatomie, clasificare, tipologie
ora 12,30 Pauză de cafea
5. Cauzele disfagiei.
6. Terapia.
7. Protocol de recuperare.
8. Monitorizarea și explicarea imaginilor video
Observație: expunerea este realizată prin exemplificări video și modele de terapii film-audio- video

14. TULBURĂRI ASOCIATE 13.05.2018
Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC
ora 10 1. Metodele, strategiile, procedurile și tehnicile prin care se formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea limbajul și comunicarea la persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.
2. Elaborarea programului de intervenție personalizată în cazul asocierii mai multor logopatii.
3. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADD.
4. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADHD.
5. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu dependența afectivă.
ora 12,30 Pauză de cafea
6. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale și/sau tulburări psihice.
7. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial.
8. Logopatiile și tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular.
9. Prevenția în România.
ora 14 Examinarea finală. Inmânarea diplomelor.

IMPORTANT: Inscrierile se fac pe e-mail, până la data de 23.09.2017, prin transmiterea datelor personale (nume/prenume, calitatea in care participati, numar de telefon, e-mail) si, eventual, a celor care să certifice calitatea de specialist in domeniu, la urmatoarele adrese: autism.galati@gmail.com sau balaban.valeria@yahoo.com. De asemenea, documentele care atesta calitatea de specialist pot fi aduse si in ziua prezentarii la curs.